מהי העונה המומלצת ביותר לחגוג אירוע חתונה?

הטיימינג של החתונה משפיע על החוויה הכוללת וזוגות אוהבים רבים מתלבטים מתי לקיים את האירוע המרגש של חייהם. יש מי שבוחרים להינשא בתאריך המיוחד עבורם. כמו למשל, המועד בו נפגשו מלכתחילה ואחרים מתבססים על שיקולים של התקופה בה הם יהיו יותר פנויים בחיים, למשל, בסיום סמסטר בלימודים או לפני תחילתה של עבודה חדשה.

איך מחליטים מתי לחגוג?

מבחינת לוח השנה ישנן תקופות פופולאריות יותר ואחרות פחות ואין ספק שלכל עונה יש את הקסם שלה.
חשוב לבחון את האופי של התקופה, תנאי מזג האוויר ולהתייחס גם לשיקולים כלכליים, זמינות אולם האירועים, הפניות של הספקים ואנשי המקצוע והצד הגסטרונומי טרם מחליטים על תאריך סופי ומשגרים הזמנות לאורחים.
לפניכם מספר פרמטרים שיעזרו לכם לנעוץ ביומן את מועד החתונה:

מדוע כדאי להינשא בחורף?

העונות הפופולאריות ביותר במדינת ישראל הן ללא ספק עונת האביב והקיץ מסיבות רבות:
תנאי מזג האוויר נוחים יותר ואם חם מדי, אפשר להשתמש בגופי קירור ואוורור למיניהם הן בחוץ והן בפנים וגני אירועים, שמספקים שטח פתוח ומציעים אירוע תחת כיפת השמיים, נחשבים אטרקטיביים למדי בעונה זו בשל האפשרות האטרקטיבית לקיים חופה וקבלת פנים בחוץ מבלי חשש לגשם.

עם זאת, יש מקום של כבוד לעונת החורף על אחת כמה וכמה כאשר מדברים על החורף הישראלי שנחשב למתון למדי וגם הוא מספק שפע של ימי שמש או ימים נוחים. אירועי חורף וביניהן חתונות חורף נהנים מאוסף של יתרונות ממשיים: ראשית, כאשר הטמפרטורות צונחות גם חלה ירידה ניכרת במחירים והעלות לקיים חתונת חורף חלומית נעשית נגישה יותר עבור מי שלא יכולים להרשות לעצמם אירוע דומה בעונת הקיץ. כנ"ל לגבי התמחור של ספקים ואנשי מקצוע שחלקם מציעים הנחות מיוחדות ומבצעים שווים לחורף לפרק זמן מוגבל.

היות ועונת החורף נחשבת מתונה בישראל, הרי שבמקרים רבים אפשר גם להחליט בזמן אמת היכן לקיים את קבלת הפנים ואת החופה כאשר בימים נעימים אפשר בהחלט לקיים אותם בשטח החיצוני של האולם או גן האירועים ואלה יכולים לדאוג לפתרונות ואמצעי חימום במידה וקריר.

לחורף גם יש מוניטין של עונה רומנטית במיוחד ואפשר לייצר תמהיל קונספטואלי יצירתי ומעניין סביבו. כמו למשל, לגבש חוויה קולינארית משגעת על טהרת מטעמי החורף ומשקאות חורפיים שיחממו את בלוטות הטעם של האורחים ואת הלב. כמו גם לעצב ולהעמיד תפאורה ייחודית בהשראה חורפית באולם האירועים עצמו או להפך, לייצר מעין שביל בריחה בניחוח קיצי כך שיהיה נתק בין החוץ לפנים באמצעות כיסאות נוח, מיטות שיזוף, לרפד בחול ים, אלמנטים של שמש, קוקטיילים אקזוטיים ומנות מרעננות.

כיצד לבחור מקום לחתונה בעונה הקרה?

בכל אופן, בדקו את זמינות האולם או גן האירועים וכן את פניות הספקים והשוו את המחירים המוצעים בשוק במהלך העונה החמה בזירת החגיגות לעונת המחירים המוצעים מחוץ לעונה, בעונת החורף. חשבו על כך שגם האורחים שלכם יהיו פנויים יותר, כי בחורף יש פחות אירועים מהקיץ שגדוש מאורעות וחגיגות. הזמינות של הספקים אף היא גבוהה יותר ולכן, יש לכם יותר מגוון לבחירה הן של מקומות לאירועים המציעים תעריפים מיוחדים והן של אנשי מקצוע, ספקים, אטרקציות.

מלבד אלמנט החסכוני בעלות, לחורף כאמור יש אנרגיות אחרות וגם הערבי ארוכים יותר, לחובבי האירועים בחושך. אפשר לייצר חופה קסומה מוארת בחשיכה ולפצוח במסיבת הריקודים בשעה מוקדמת יותר.
אל תשכחו אופרטיבית לבדוק שהמקום ערוך לחתונה בעונה הקרה וספקו מעמדי מטריות לאורחים, חשבו על מזכרות ברוח העונה כמו כפפות מפנקות וקבעו מועד בהקדם כדי שהאורחים יוכלו לשריין את התאריך ולאשר הגעה.

תפריט נגישות