ככה תמצאו גן אירועים שיעמוד בתקציב לחתונה שלכם

זוגות רבים רוקמים בדמיונם איך תראה החתונה שלהם, האירוע המרגש של חייהם. הם מפנטזים על הלבוש, האוכל, האווירה, הלוקיישן ורבים מהם מוציאים את החזון אל הפועל. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שהיות וחתונה היא פרויקט יקר למדי, יש לתכנן לפרטי לפרטים את החגיגה כדי שלא לחרוג מהתקציב. 

אפשר לבנות מסגרת תקציבית ולשרטט את גבולות הגזרה, לפרק את כל המשימות ולהחליט על סדר העדיפויות ביניהן ואיך מקצים את המשאבים הכספיים לכל משימה ומה המשימה החשובה יותר בהשוואה ליתר המשימות. 

אין ספק שברשימה, הלוקיישן בו תיערך מסיבת החתונה הוא קריטי להצלחה ולהנאה של הזוג ושל האורחים. רבים אשר מחפשים אולם חתונות בוחרים בסופו של דבר בגן אירועים, שמציע שטח פתוח או כזה המשלב בין חלל מקורה למרחב תחת כיפת השמיים לחופה בלתי נשכחת.

יש משהו בגן אירועים שמחובר לחיק הטבע גם אם הוא טכנית ממוקם באזור גיאוגרפי אורבני. גני אירועים גם משקיעים מאוד באטמוספירה פסטורלית, צמחייה עשירה, פרחים ססגוניים, חופה החבוקה על ידי העצים מוצלת באמצעות צמרות העצים, גן תבלינים מבושם שמשרה נינוחות.

איך תבחרו את גן האירועים האולטימטיבי שיעמוד מצד אחד, בתקציב הנתון ומצד שני, בסטנדרטים הגבוהים? כל הטיפים שיעזרו לכם לאתר את האחד עבורכם:

בחרו את המוקד הגיאוגרפי הנכון: מומלץ לבחור מלכתחילה יעד אשר יאפשר לכם ולאורחים ליהנות מגישה תחבורתית נוחה, קרוב לערוצי תחבורה מרכזיים ולתחנות של תחבורה ציבורית. כדאי לוודא שיש גם חניון מסודר של המקום או לפחות הסדר חנייה נוח בקרבתו.

בנוסף, חשבו על מה שיש למקום להציע לכם גם מבחינת בילויים לאורחים לפני האירוע למי שרוצה להפוך את היום שלכם ליום כיף וגם עבורכם – לוקיישנים לצילומים, אולי מלון לליל הכלולות. מקום שנוח גם לספקים ולאנשי המקצוע להגיע אליו. ישנם מקומות מרכזיים שבשל התחרות יציעו עלות אטרקטיבית על אף שהם במרכז הארץ – כדאי לבצע חיפוש והשוואה של עלות מול תועלת.

וודאו התאמה בגודל: ברגע שמגבשים רשימת מוזמנים קל יותר להבין באיזה גודל אירוע מדובר ואיזה גודל של גן אירועים צריך, כדי להימנע מתחושת צפיפות. ישנם גני אירועים רחבי ידיים במרכז בעלי קיבולת גבוהה המחולקים גם לחללים שונים לגיוון ואווירה ייחודית. למשל, טרקלין קבלת פנים או חלל הסבה לאורחים, גן שבו הם יכולים לתפוס אתנחתא ושלווה, חלל מרכזי לסעודה וכמובן אזור מדוגם ואסתטי לחופה עצמה. כדאי שהפיזור של האורחים במרחב יהיה נוח והם גם יוכלו לבחור בזמן אמת בכל רגע נתון היכן לשהות. לעיתים אירוע גדול משתלם יותר, כי יגיעו יותר אורחים שיפרגנו לכם במתנה לחתונה. 

טעמו מהי החוויה הקולינארית: לחוויה הגסטרונומית שמוצעת בגן האירועים השפעה רבה ולכן, כדאי לחקור מה מציע המועמד הפוטנציאלי מהזווית הקולינארית. למשל, מטבח פתוח לראווה המאפשר הצצה בתהליכים הנערכים "מאחורי הקלעים" כך שהאורחים יוכלו לחזות במו עיניהם במנות המורכבות וגם לבחור בין צירופים יצירתיים שונים. כמו כן, בר משקאות עשיר בו רוקחים קוקטיילים אקזוטיים וכן סעודה על בסיס תפריט שנבחר מראש המבוסס על חומרי גלם עונתיים משובחים ומנות בקומפוזיציה פוטוגנית וכמובן, טעמים עשירים שמדליקים את בלוטות הטעם ומסבים עונג בכל ביס וביס. אפשר לצמצם לעיתים את התפריט שכל מנה תהיה מיוחדת וטובה על פני כמות גדולה של מנות פחות טובות. חפשו את הדיל המשתלם ביותר שמציע לכם האולם. 

איך לעמוד בהוצאות של גן אירועים?

כדי לא לפספס את ההזדמנות לחגוג במקום שמצא חן בעיניכם, בררו מה טווח העלויות הממוצע וחשבו איך תיערכו לכך מהבחינה הכלכלית וכיצד אפשר להוזיל עלויות מבלי לוותר על הדברים החשובים באמת. ניתן לבחון מול המקום מהי פריסת התשלומים האפשרית, כמה מקדמה צריך, האם אפשר לשלם את החלק הגדל לאחר האירוע כשתפקידו את הכסף שקבלתם ויהיה לכם כסף נזיל, חשבו במה תוכלו לחסוך ובמה תרצו להשקיע. 

תפריט נגישות